Willcox – Akinek kinyitották a világhír kapuját

// 2018-10-31

A magyar producer Tequila című slágerét megvette a világsztárokkal dolgozó Ultra Records, és szerződést kötött vele újabb dalokra is. Azt mondja, nincs rajta teher. 

Egy valamirevaló producer, aki meg akar élni a zenéből, biztosan arról álmodik, hogy szerződteti őt egy igazán nagy kiadó. Aztán persze kevesekkel esik meg, hogy tényleg be is kopogtat a mamut. Willcox közéjük tartozik: az Ultra olyan neveket foglalkoztat, mint Kygo, Steve Aoki, Benny Benassi, Lost Frequencies vagy a DVBBS. Megkérdeztük a főszereplőt, hogy megy ez. Nem pont úgy, ahogy gondolnánk.

Számítottál rá, hogy egyszer kapsz egy ilyen lehetőséget?

Egy másik produceri művésznévvel évekig a külföldi zenei piacokra próbáltam dolgozni, ott akartam sikert elérni. Helyette jött egyre több lehetőség itthon, és olyan sikerek, amelyek miatt felhagytam a külföldi álmokkal. Írtam a dalokat, figyeltem a trendeket, de nem akartam a nemzetközi piacra menni. A szám, ami alapján megtaláltak, a Tequila volt, pedig fel sem raktam a régebben használt promócsatornákra, semmilyen módon nem toltam külföldre. Persze pont ekkor akadt be az Ultránál.

 

Hogyan kerestek meg?

Küldtek egy mailt, de azt hittem, viccel valaki vagy fake email. Nem válaszoltam. Aztán írtak nekem az Instán is, hogy szeretnének együttműködni, de úgy voltam vele, hogy hagyjanak már békén ezzel, arra se válaszoltam. Nem álltak le, később a menedzserem hívott a Gold Recordtól, hogy keresték New Yorkból, és szerződést ajánlottak. Akkor már látszott, hogy ez mégis valami komoly dolog lehet. De azért még akkor is kivártam.

Mikor hitted el, hogy tényleg összejöhet?

Csak amikor megláttam az Ultra logóját a szerződésen. Addig volt bennem a kétely, hogy ez az egész csak egy vicc.

Miből áll egy ilyen szerződés?

Megvették a Tequilát, és egy négyéves kizárólagossági szerződést kötöttek az új zenéimre. Mindent elküldök nekik, és amit kiválasztanak, azt ők forgalmazzák, illetve publishinget is csinálnak, elhelyezhetik reklámokban, filmekben mindenhol a világon, kivéve a magyarországi megjelenéseket, azt az itthoni kiadóm gondozza.

Kikötötték, hogy hány számot kell produkálnod?

Egy évem van arra, hogy minimum egy olyan zenét készítsek, amit az Ultra kiad. Ez a minimum, de én maximumban gondolkodom. A szerződés egyébként még további két albumra is lehetőséget ad.

Ez elég kényelmesnek hangzik, nincs bizonyításkényszer.

Pontosan, nincs is bennem semmi feszültség, hiszen amúgy is dolgoznék az új dalokon. Amikor a külföldi sikert hajtottam, akkor jött a hazai siker, és amikor az itthoni karrierem lett az első, akkor egyszer csak jött az Ultra. Most már nem kell stresszelnem ezen, pláne, hogy továbbra is az itthoni karrierem az első számomra. A többi csak hab a tortán.

Gondoltál rá valaha, hogy a Tequila ilyen sikert hozhat?

Már a korábbi dalok is jól futottak, olyan külföldi világsztárok játszották őket mint Oliver Heldens vagy Don Diablo. Ez a dal csak egy érzés volt, nem egy tervezett sláger, de amikor először beraktam egy buliban, az emberek megőrültek tőle, ezt azonnal éreztem. Erre figyelhettek fel Amerikában.

Anyagilag is jól jársz a szerződéssel?

Ferrarit nem vettem belőle, de olyan összeget fizettek érte, ami bizonyítja, hogy a dal mások számára is értéket képvisel.

Nagyon sok dolgot csinálsz, lesz időd dalokat írni?

Erre nagyon figyelek. A Music FM hivatalos dj-jeként heti egyszer, csütörtökön a rádióban teszem fel a zenéket, így hétköznap hétfőtől péntekig a zeneírás és a rádió tölti ki az életemet. Péntek-szombat a fellépéseké, heti 4-5-6 van belőlük. Ez jó, mert amit megírok otthon, azt le tudom tesztelni. Kapcsolatot lehet építeni a közönséggel, amikor nem a dj-pultot nézegeted, hanem azt, hogy az előtted táncoló ezer vagy még több embert hogyan lehet felhúzni, leültetni, új zenéket megmutatni nekik, amik inspirálják őket. Ennyi fellépés és munka közben ki lehetne égni, de végre főállású producer és dj vagyok, és mindig erre vágytam! Amikor belefáradnék, felidézem a sok unalmas, rossz munkát, amit régebben végeztem. Most azt csinálom, amit szeretek.

Milyen lesz a következő sláger?

Olyan crossover hangzást szeretnék, amiben van ének, mainstream sound, de underground hatások is. Ahogy a Tequila is latinos, trombitás szám lett, most is a világzenés dolgok kötnek le. Ezekből van, amit mostanában nagyon pörgetnek, mint például pont a trombita vagy a törökös zene, a dudahangzás. A távol-keleti zenék, a thaiföldi dallamok is mozgatnak mostanában, de ki tudja, mi lesz belőle. Sok dalt hónapokig csiszolok, mire kialakul a végleges formája.

Az Ultrával bármikor jöhet egy világsláger. Hova szeretnél eljutni tíz év múlva?

Nem a világsláger a lényeg. Az olyan előadók inspirálnak, mint például a Chocolate Puma: nem fiatalok, mégis mindig megújulnak, de úgy, hogy közben a saját hangzásuknál maradnak. Ha képes vagy mindig újat nyújtani, és közben van egy egyedi, felismerhető hangzásvilágod, akkor sokáig lehetsz sikeres producer.

Hallgasd meg itt a Koncertblog összes podcastját!